Grundstammer i potter

Så er æblegrundstammerne modtaget fra Boi (se blogindlæg) og her i weekenden er de blevet sat i potter, så de kan blive podet i slutningen af marts.
Jeg har tænkt mig, efter Flemmings anvisning, at pode med podekviste, der bliver taget direkte fra træet. Men da jeg også ville have nogle æbletræer, som jeg ikke lige kan komme forbi, den dag vi skal pode, har jeg klippet nogle egnede podekviste og gemt dem i køleskabet.

Opbevaring af podekviste
Jeg har pakket dem ind i fugtig avispapir (med 1 tsk atamon/liter vand) og kommet det hele i en frostpose, jeg har bundet til. Jeg har lagt posen i bunden af køleskabet, hvor jeg ved der er koldest, så jeg ikke risikere at de lige pludselig skyder. Så håber jeg bare at de klarer den, da jeg ikke havde det store held sidste år med at gemme podekviste.
Grundstammer til æbler 
 M7 grundstammer i potter

Etiketter: ,