Rød kornel, hvidløg og salat

Salaten spirer
Allerede nu er vårsalaten begyndt at spire som jeg såede for nylig, det er lidt svært at se på billedet, men længst til venstre er der små spirer. Det lignede små græsfrø, hvor de andre er mere som små blomsterkarsefrø.
Hvidløg
Jeg havde sat en del hvidløg i november, men man skal ikke løbe tør for hvidløg, så jeg har sat nogle i potter som kan plantes ud, når vi har fået fræset køkkenhaven. 
Det er nemlig ulempen ved at så om efteråret, det er at man ikke kan fræse ordenligt igennem om foråret.
Men jeg har sat nogle flettehvidløg fra div. supermarkeder hvor nogle er røget udenfor og andre i uopvarmet udestue.

Rød kornel
Er der noget mere farvestrålende om vinteren end rød kornel?
Jeg har haft udkig efter nogle buske jeg kunne tage lidt stiklinger af, og mine svigerforældres nabo havde nogle buske jeg gerne måtte tage lidt stiklinger af, så det gjorde jeg i går.
De fleste røg i potter med 50/50 bakkesand/brugt pottemuld ved nordvendt væg og nogle få røg direkte i jorden. Så må vi se hvad den bedst kan lide.
Alle stiklinger er ca. 20-25 cm lange og har et nodie i begge ender.

18/4-2011: Så er kornel stiklingerne begyndt at skyde udenfor, både dem i potter og dem der er sat direkte i jorden, det ser ud til de næsten allesammen er kommet.
Små blade på vej

Etiketter: , ,