Dukketøj til Rubens barn (Eric)

Mads fik en Rubens barn dukke af sin farfar til sin 1 års fødselsdag. Den havde ikke så meget tøj på, og jeg har ikke kunne finde nogle mønstre til lige præcis den type Rubensbarn dukke, så jeg har prøvet at tegne noget selv.
Jeg er på ingen måde mønsterkonstruktør, så ærmet på blusen ser meget pudsigt ud på papiret, men passer altså på dukken.
Dukken hedder 'Eric' fra Rubens Barn, men vi har omdøbt ham Sigurd, så her er mønstre til Sigurds bluse, bukser og sutsko :)
Bluse er lavet i bomuldsjersey, bukser er lavet i strækvelour med ribkant og sutsko er lavet af bomuldsjersey med ribkant. Dukketøj kan jo godt være lavet af faste stoffer, men det er en god måde at får brugt små rester fra børnetøjet.
Sutsko til Rubens barn dukke
Jeg er ikke så god til at lave udførlige vejledninger, så jeg håber mønsteret er til at gennemskue, ellers smid en kommentar, så vil jeg prøve at svare :) Mønstrene ligger offentligt som PDF'er og skal printes på A4 papir. Sømrummet er beregnet til min overlocker = 0,5 cm.
Det er nemmere at tegne mønster til en dukke end et barn, da man kan komme nåle i dem :)
Mønstre
Bukser og sutsko
Bluse med kantbånd og knaplukning i ryggen

Etiketter: , , , ,