Mumie hotdogs

I år fik jeg prøvet en del idéer af jeg har fundet på Pinterest, og en af dem er mumiehotdogs.
Jeg kunne godt have lave dejen selv, men jeg havde brug for en hurtig løsning, da jeg havde rigtig mange ting i støbeskeen.
De er super simple at lave og jeg vil mene at børn sagtens ville kunne være med.
Hvis man vil lave en spicy vegetarversion, kan man bruge jalapeno med flødeost i stedet for pølser.
Mumiehotdogs med sennepsøjne
Mumie hotdogs
1 pakke brunchpølser eller alm. som halveres
1 pakke butterdej

Buttedejen skæres i tynde strimler (5-7 mm brede), jeg synes det var lettest med et pizzahjul. Der vikles 2-3 strimler om hver pølse, afhængigt af størrelse naturligvis. Husk at lade et stykke af pølsen være åbent til øjnene.
Mumie hotdogs undervejs!
Så er alle mumier viklet og klar til ovnen
Når alle mumier er viklet, bages de ved 200C i ca. 10-15 min, de skal blive lysebrune.
Inden servering, sættes to prikker sennep som øjne. Jeg kom lidt i en frostpose og klippede et meget lille hul, så det fungerede som en sprøjtepose. Og så blev de ellers serveret med ketchup og sød sennep.
Så er der serveret, og fadet blev hurtigt tømt!

Etiketter: