Frosne bananspøgelser

Da vi var i New York, så jeg i frysedisken at man kunne købe frosne chokoladeovertrukne bananer på pind. Altså ligesom en ispind, bare med en banan der var dyppet i mørk chokolade.
Og da jeg sad og surfede efter sjove Halloween snacks, faldt jeg over bananer på pind, overtrukket med hvid chokolade og pyntet med 3 prikker så det ligner spøgelser.
Jeg synes det kunne være sjovt at prøve at kombinere de 2 versioner af banan på pind, så det blev til frosne chokoladebananspøgelser :)

Frosne bananspøgelser på gafler
Frosne bananspøgelser
2 alm. bananer (eller 3 små)
50-75 g hvid chokolade, smeltet
Meget lidt mørk chokolade til øjenpynt

Bananerne skæres over i en god portionsstørrelse. Hvis de er helt små er det perfekt, så skal de bare halveres og de har begge spidse ender. Hvis den deles i 3, skal den midterste stumpe spidses med en kniv for at få spøgelsesform (se til venstre på billedet nedenunder). Bananerne spides i bunden med små gafler eller ispinde hvis man har det.
Chokoladen smeltes (jeg gjorde det i mikroovn) og bananerne vendes rundt og dryppes af. De sidste bananer kan næsten ikke vendes, da der er så lidt tilbage, så jeg hælder det over med en lille ske i stedet.
De overtrukne bananer kommes på et fad med bagepapir og i fryseren. Inden for en halv time burde de være frosne nok til lige at tage op og sprøjte øjne og mund med smeltet mørk chokolade.
Og så tilbage i fryseren til de skal serveres.
Set i bakspejlet, tror jeg sagtens man bare kan give halve banener øjne og mund, og undvære den hvide chokolade. I Danmark er hvid chokolade jo faktisk gullig, hvor i USA kan man få den snehvid. Så de ændrer ikke rigtig farve af at blive dyppet, og så kan man spare lidt på sukkerkontoen.

Spidet bananer der er klar til at blive dyppet i hvid chokolade

Etiketter: ,