Pærepodning og blomster

Mellempodning af pære, en succes!
Jeg har lavet mange podninger på æbler og pærer, men for første gang er det lykkes mig at lave en mellempodning på pærer og holde planten i live, hurra! Jeg har gang i mange ting, så det er jo ikke alting der får lige meget opmærksomhed, så der ryger nogle planter i svinget.
Conference blomstrer i sin midlertidige krukke til jeg finder et sted i haven
Men nu er det lykkes at pode Clara Frijs på en Kvæde C grundstamme og en Conference på Clara Frijs. Conference er nemlig ikke fordragelig med kvædegrundstammerne, og da de giver de mindste træer, er det dem jeg gerne vil have.
Her ses de 2 podninger det kræver for at få Conference på en kvæde grundstamme (hvis man ellers kan se de skrå snit...) 
Lavendelstiklinger i fuld firspring
Udover det trives mine lavendler som jeg har fået (leveret til døren og det hele) af den gavmilde Henrik fra Min Franske Have. Jeg bliver så glad hver gang jeg kigger på dem, både fordi jeg elsker lavendler, men også fordi de minder mig om glæden ved at få/give noget af/til én som synes man skulle have det. Jeg elsker selv at give planter til højre og venstre, man får så meget igen, som er meget mere værd end penge. Jeg glæder mig allerede til de bliver store nok, til at lave en masse stiklinger som skal ud til andre lavendelfans :)
En af de fine lavendelstiklinger der er skudt i gang her i foråret
Overvintret spansk margerit
I efteråret tog jeg en af mine spanske margeritter ind i drivhuset, da jeg havde læst (på Min Franske have, tak Henrik!) at de godt kan overvintres, så man kan tage stiklinger af den og lave en masse sommerplanter i det tidlige forår.
Det var jo så min plan, men som med så meget andet, ændrede planerne sig... Jeg fik ikke gjort noget ved det, men ingen skam, for nu har jeg en stor blomstrende spansk margerit som kom meget tidligt i gang. Den skule have været klippet ned, da den var skæv or ranglet, så det er gjort nu. Det er lidt sørgeligt at klippe alle de fine knopper af, men jeg satser på den kommer hurtigt igen, den var ved at blive en hængeplante, så noget skulle gøres.
Overvintret spansk margerit

Etiketter: , ,