Hånd- og fodaftryk i trylledej

Tiden flyver afsted med sådan en lille bebs, jeg har dog nået at få lavet lidt håndaftryk og fodaftryk da han blev 1 måned. Det er nemlig en tid der ikke kommer tilbage og jeg synes det er sjovt at se tilbage hvor små de var da han var helt lille.
Man kan købe diverse kits i butikkerne, men jeg har valgt bare at lave det i trylledej, der evt. kan males eller lakeres.
Efter aftrykket er lavet udstikkes det med en rund udstikker så det er nemt at centrere
Trylledejsopskrift:
1 kop hvedemel + 1 kop fint salt og vand så det har en fast konsistens
Bages ved 50-100 grader celsius i 3-6 timer.

Jeg rullede dejen ud og så fik vi ellers sat hånd og fodaftryk mens han sov. Efterfølgende brugte jeg nogle udstikkere og stak aftrykkene ud. Nogle af dem skar jeg også u med en urtekniv.
Det er meget vigtigt af hænder og fødder skylles rigtig godt bagefter så den fine babyhud ikke bliver irriteret af den saltholdige dej.
Foden trykkes godt ned i dejen og skylles god bagefter
Atrykkene er klar til ovnen

Etiketter: