Michael Powells 'Mini Cottages'

Da jeg var gravid med Mads, havde jeg brug for et lidt længerevarende projekt for at føle lidt fremskridt. Jeg var jo sygemeldt størstedelen af tiden og kunne ikke megt andet end at ligge i sengen eller sidde i sofaen, så det var ret begrænset med muligheder.
Jeg har i flere år tænkt på at brodere nogle af Michael Powells fine korstingsmønstre, men har nok været for utålmodig til at gå i gang. Men nu skulle det være!
"Mini Myrtle Cottage" startet d. 4. juli 2014
Korsting færdig d. 11. juli
Han har lavet en serie af 3 broderier på 12,5 x 12,5 cm med engelske 'cottages', hvor jeg er ret vild med 2 af dem og jeg havde allerede rammer, 14 count Aida stof samt DMC broderigarn.
Så efter at have fundet farverne frem gik jeg ellers i krig med det første broderi. Jeg startet på det første d. 4. juli og færdiggjorde det sidste den 27. juli.
Så er alle omridsene broderet og den er klar til at blive indrammet
Jeg havde aftalt med Mads at jeg skulle altså nå at få dem begge færdige og sat i ramme inden han kom ud og han ventede da også lige nogle dage efter de blev indrammet.
Hver gang jeg kigger op på dem, minder de mig om en meget tilbagelænet stilling med vandfyldte ben oppe i sofaen og en prusten og stønnen hver gang jeg skulle række ud efter saksen på bordet. Men det minder mig også meget om Tour de France, som jeg fulgte med i, det var så det år hvor man nærmest vidste at Nibali ville vinde fra start, da alle de andre store kanoner styrtede på stribe.
'Mini River Cottage' - færdig med korssting og mangler omridsene i sort tråd
Det sjoveste ved sådan type broderier som Michael Powells er, at det ikke ser ud af noget særligt når man har lavet alle korsstingene. Det er først når man broderer omridset, at broderiet bliver levende. Jeg synes det er lidt sjovt at tage et før- og efter-billede i processen, så man virkelig kan se forskellen.
Færdig og indrammet med passepartout

Etiketter: