Første færdige emner fra drejebænken

Skrevet af Jacob

Jeg har ikke kunnet holde mig fra min drejebænk, og har sneget mig i værkstedet de sidste par dage for at støve teknikken lidt af og dreje et par prøver. I dag har jeg så lavet mit første brugbare resultat.

Guldregn, syren og fyrretræ.
Jeg har lavet et håndtag til kaffestampning i guldregn, efter at have pudset formen og teknikken lidt af på de to emner til højre. De stykker syren jeg havde lagt på hylden med lim på enderne, var desværre alle flækket hele vejen på langs, derfor revnen i midten. Jeg har med vilje centreret lidt forskudt fra kernen, så der kommer noget af det lysere ved med, det er en simpel måde at lave et lidt specielt look.


Der er flot spil i den olierede guldregn
Jeg er rigtig glad for slutresultatet, og havde faktisk troet at der skulle trænes lidt mere. Håndtaget er slebet med korn 120-240-400 og til sidst med fin ståluld inden det er blevet olieret. Nu gælder det så at lave lidt flere håndtag i guldregn.

Etiketter: ,