Tomater - 2, 3 og 5 uger

Så er det tid til en lille status på tomatplanterne.
Jeg har sået over 4 gange, hvor den sidste gang er planter til at bytte med, så de er ikke noteret på årets tomatliste.
Mine planter vokser ikke nær så hurtigt som andres og jeg mistænker lidt, at det er fordi vi har kolde vindueskarme, så jorden er kold men luften er lun. Det har hjulpet gevaldigt at smide de ældste planter ud i udestuen i dagstimerne samt at de får et godt skud gødning.
Ca. 5 uger gamle tomatplanter - sået 11. + 15. marts og omplantet fra pluggbox hurtigt + i udestue dagligt
Billedet er taget 4 dage efter billedet herunder, det var 3 dage med solskin, over 20 grader samt en god sjat gødning
Billedet her er taget 4 dage før
Når alt kommer til alt, så virker det bedre at de får masser af lys og ikke så meget varme, men det kan godt være svært at opfylde i et nyrenoveret hus eller uopvarmet drivhus, hvis man ikke sætter varme på om natten.
De ældste ryger ud dagligt i udestuen, når temperaturen er over 10 grader og ind igen om aftenen når temperaturen daler igen. Når jeg finder plads derude skal de sidstsåede til mig selv også derud i dagstimerne, lige nu er der bare lidt trængt af kartofler i spande, forårsblomster, overvintrede krydderurter, stiklinger, frøplanter og andet godt.
3 uger gamle tomatplanter - sået 25/3 og omplantet fra pluggbox sent
2 uger gamle tomatplanter - sået og omplantet fra pluggbox sent

Etiketter: