Ingefær til drivhuset

I år har jeg været lidt tidligere ude med at få lagt en ingefærknold i jorden.
Jeg fandt nemlig ud af sidste år man godt kunne dyrke dem i drivhus om sommeren og høste knolde i efteråret. Ikke nogen kæmpe høst, men jeg vil se om jeg kan gøre det bedre i år, nu hvor jeg er kommet tidligere i gang.
Desuden var sidste års høst næsten nok til at være selvforsynende for mit forbrug, jeg bruger dem stort set kun til te.
Den har været glemt i et hjørne og har derfor ikke været fugtig hele tiden, så den kunne måske godt være kommet hurtigere op af jorden, men så længe den kom op :)
Den er købt frisk og sprød og lagt i jorden d. 2/3-2013 og her d. 17/4-2013, altså 1 1/2 mdr. senere har den brudt jordoverfladen og jeg har taget billedet herunder.
Frisk ingefærskud i midt april

Etiketter: