Chilier 3 mdr.

Så er de fleste chilier ved at runde de 3 måneder siden jeg såede dem.
Størstedelen er ved at sætte blomster, trods det ikke er mere end 20 cm og stadig er i små potter. De fleste er 10-14 cm høje og har 3-4 blivende bladpar. Den første der blomstrede er mit eget kryds af Bonsai X Aurora.

Jeg har fået pottet lidt flere op, så snart er halvdelen i alm. stuepotte størrelse og de små sorter + chinenserne er stadig i de hvide engangskopper, da de ikke er vokset helt så meget og stadig har god plads til rødder.
Alle chilier er, som tidligere skrevet, sat i vindueskarmene, men væksten virker noget langsommere end de andre år og jeg gætter på at det er fordi de nu står i kolde vindueskarme (de rum med gulvvarme) og de andre år stod de i vindueskarme med radiatorer under sig. Så når de først er spiret er det faktisk alletiders sted for dem at stå.
Nu kommer solen /forhåbentlig) mere frem og varmer vindueskarmene og huset mere op, så det kan godt være jeg oplever vækstboom inden så længe, men som det ser ud nu er det lige før at jeg godt kan gå lidt tidligere i gang næste år og stadig have plads i vindueskarmene i sidste ende.

Etiketter: