Udplantning i gang

Her i weekenden har den stået på udplantning af de forspirede bønner fra 1. maj og de squash og græskar jeg såede allerede d. 9 april. Tidsmæssigt passede det ok med bønnerne, de var lidt store, helt optimalt set havde jeg ønsket at jeg havde sået nogle omkring midten af maj, men der havde vi rygende travlt.
Squash og græskar fra den 9. april har masser af blomster og har trængt til at blive plantet ud i noget tid, selvom jeg har brugt 4-5 liters potter. 
Græskar der er på vej videre
Egenlig bør man vente til efter Grundlovsdag med at sætte græskar og squash ud, men jeg tager chancen og må ud og dække dem med bobleplast hvis det bliver koldere end 5 grader om natten (som de faktisk lover i næste uge). 
Jeg har dækket jorden af med halm efter den blev fræset, og når jeg har udplantet bønner og squash har jeg derofr skubbet det lidt til side og skabt et hul til dem. Jeg håber det bliver en god løsning til at holde det værste ukrudt nede og uden at forbruge al næringen, når halmen i sig selv bliver nedbrudt.
Jeg har nu smidt en masse bønner i vand og det vil blive de sidste jeg sår i år, med mindre de alle går galt.
Bønner i massevis, klar til udplantning
Bønner og græskar sat i halmhuller
Græskar og squash i potter i drivhus

Etiketter: , , ,