Studentermakrel

Da jeg boede på kollegium var pengene lidt små, så man finder hurtigt billige retter man kan leve med, men min mor fandt engang på en god og billig ret, som faktisk er ret god.
For at spare på opvasken, kogte jeg altid pasta først og hældte op i en skål og lagde grydelåget på skålen for at holde pastaen varm, mens jeg tilberedte resten. Når retten er hældt over pastaen skylles gryden straks, da den er umulig at gøre ren, hvis det tørre ind.
Retten spiser jeg stadig, men Jacob synes den lugter for meget til han vil smage. Og jeg synes også den smager bedre end den dufter, men hvis du er studerende og kan lide tomat i makrel, synes jeg du skal prøve den!
Billig mad for en studerende
Studentermakrel
1 ds. makrelfileter i tomat
Hakket persille, helst frisk men også tørret kan bruges
1 fed hvidløg, revet/hakket/presset
chili efter smag
Lidt vand
Revet mozerella (jeg havde altid en pose liggende på frost)


Alt undtagen osten kommes i en gryde og varmes op så de simre. Der skal kun et skvæt vand i, så det ikke koger tør og så der er lidt væske så smagen fordeles på pastaen.
Skal boble i få minutter og hældes direkte over pastaen. Jo grovere hvidløget er hakket jo længere simretid, hvis det er revet/presset, skal det bare varmes godt op.
Drysses med revet mozerella.
Mens pastaen koger gøres makrelkittet klar til gryden


Etiketter: ,