Billige kort

For at lave sine egne lykønskningskort, behøver man ikke at investere i det helt store udstyr. Det kan sagtens gøres simpelt og billigt, men ofte når man kommer i gang bliver man bidt af det og så udvider man lige så stille.
Jeg har haft et kæmpe arsenal af værktøj og materialer til at lave kort af, men efter jeg er flyttet i hus har jeg doneret langt over halvdelen af det til Holbæks Kommunekram. De fleste genbrugspladser har en container til videresalg til et godt formål.
Grunden til at jeg har kasseret så meget er dels pladsmangel, men også at jeg har skiftet kontorhobbyen ud med en del havearbejde og i vintertiden er det lidt et mix af det hele, så det er ikke så mange kort og papirting der kommer igennem møllen. 
I øvrigt så virker min kreativitet allerbedst, hvis jeg har meget få valgmuligheder, så det at jeg ikke har så meget tilbage, gør at jeg får mange flere idéer end før og især idéer til minimalt forbrug og genbrug.


Enkelte og billige slipskort
For eksempel findes der mange mønstre man kan printe fra internettet i stedet for at betale dyre domme hos Panduro. De to kort herover med slips er lavet af printet papir samt hvidt papir til kraven og under det grønne slips. Det eneste der ikke er papir er den lille sticker i hjørnet 'Tillykke'. Så det handler om at finde nogle enkle former og have noget papir der passer godt sammen i farverne.
Man kan også finde flotte mønstre i ugeblade eller brugt gavepapir og på den måde lave genbrugskort.


En oplagt mulighed for genbrugskort er helt klart teposekort, hvor man folder teposer til mønstre, og irisfolding, hvor man kan bruge alle mulige papirsrester og brugt gavepapir. Se flere her


Nedenunder er 2 kort, hvor jeg har fundet 2 motiver på nettet og printet 3 ens billeder af hver. Så har jeg klippet dem ud som 3D kort, så der kommer en 3 effekt, ved at man klipper mindre ud af motivet for hver gang. Prøv evt. at google 3D kort, hvis du ikke kender dem.
Det er nemt og koster kun printet, det er mange gange nemmere at finde noget hvis man søger på engelsk, da Danmark er et meget lille land når det kommer til papirhobby (papercrafts).
3D kort af udprintet motiver

Etiketter: , ,