Såning af græskar og squash

For et par dage siden såede jeg en masse græskar, squash og lidt basilikum.
Køkkenhaven skal holdes til et minimum, da der er brug for ekstra fokus på byggeriet i år. Da jeg ikke er interesseret i at den ligger brak, så brændenælder og og andet selvsående ukrudt skal dække det hele til næste år og sprede deres frø hele sommeren, har jeg tænkt mig at gå efter de planter der breder sig ud over jorden. Så jeg vil så lave og brede planter.
Indtil videre har jeg besluttet mig for græskar og buskbønner, navnlig græskar kan virkelig fyld jorden godt ud med de store blade. Jeg har lidt forskellige frø, men jeg burde måske investere i nogle frø fra et kæmpegræskar, de må også have kæmpe blade :)
Såning af græskar og squash i plastkrus
Men indtil videre har jeg holdt mig til dem jeg har på lager:


Jeg har prøvet at google på hvornår man sår squash og græskar som skal på friland og det er der meget forskellige holdninger til. Så nu har jeg taget en rask beslutning.
Jeg har sået dem indenfor og når de har fået 2-3 blade kommer de i den uopvarmede udestue og engang efter Grundlovsdag kommer de udenfor, hvor jeg putter lidt halm rundt om dem så de kan holde varmen bedre.
Frøene er sået i echte såjord, lidt mod min gode vilje men Jacob synes jeg skulle prøve det, og placeret i fyrrummet da græskar helst gerne vil spire over de 25C.
Allerede efter 2-3 dage spirede basilikumen og jeg kan se at et frø af det lille græskar har skubbet lidt til jorden og jeg aner noget lysegrønt.
Serpente di Sicilia frø

Etiketter: , ,