Løvstikke på vej op

Løvstikken, eller maggi-urten, er en fantastisk staude og krydderurt, stor og kraftig og der skal nærmest ingenting til, så smager det hele af selleri. Jeg fandt ud af dens eksistens i haven for 2 år siden (se blogindlæg) og er blevet rigtig glad for den.
Om halvanden måned er den højere en skraldestativet
Vi har 3 stk, så vi kommer aldrig til at mangle, men jeg i år vil jeg prøve at huske at fryse lidt ned, for jeg har godt nok savnet den her i suppetiden. Jeg har virkelig svært ved at få brugt en hel selleri, da de er så store dem man køber i butikkerne og jeg har ikke fået dyrket nogle selv. Men løvstikken giver lige det der pift der skal til for at få det til at smage lidt mere hyggeligt, hvis man altså ikke overdosere.
Og i weekenden kom de første blade og den lille grønne dusk, kom i 3 liter bolognese og det var næsten for meget. Det er en helt utrolig smagsgiver.

Etiketter: