Farsbrød med ost og rabarber

Der er godt gang i rabarberne og for at det hele ikke går op i noget med sukker, ville jeg tilføje det i middagsmaden. Jeg synes ikke helt jeg kunne finde på noget til hverdagsretter nu hvor det enten skal være suppe, grød, noget med æg eller rugbrød. Så i weekenden tog jeg en pose hakket svin op til et farsbrød.
Min mor har lavet nogle rigtige lækre indbagte farsbrød med æbler, bacon og ost, hvor hun har lavet en fars og lagt ostetern fra en tør rest skæreost, bacontern og æbletern ovenpå. Hun kom butterdej om det hele og det smagte super godt. Så jeg ville gøre hende kunsten efter med rabarber, med lidt modifikationer, da jeg kun havde strimlet bacon og intet butterdej.
Hver gang vi er færdig med en ost, smider jeg altid bundskiven i en pose i fryseren, så jeg har et lille lager til f.eks. at rive henover en pizza i halvfrossen tilstand, komme i en tærte som tern, osv.
Løg, ost og rabarber lægges i en bunke og beklædes med fars
Farsbrød med ost og rabarber
4-500 g hak. svin
1 æg
En stor dusk persille, hakket/klippet
Evt. mel/mælk
2 løg, hakket
Et par endeskiver mild skæreost i tern 
Et par stængler rabarber, i tern
En pakke bacon i strimler


Farsen laves af kødet, ægget, persille og et af løgene. Farsen samles så den er fast men klistret med mel/mælk.
Rabarber, osten og det andet løg lægges som en lille bunke i et fad og beklædes med farsen. Bacon vikles om farsen.
Skal i ovnen ved 200C i ca. 45-60 min. Lidt ligesom forloren hare.
Til sidst kan man hælde lidt vand ved, så man får lidt sky at lave sovs af.


Farsbrød med rabarber, ost og bacon

Etiketter: ,