Æblekage med mandler

I "Magnolia Bakery" kogebogen er der masser gode opskrifter på kager og en af dem er en æblekage med valnødder. Jeg har lavet den nogle gange og for ylig fik jeg lyst til den igen, men jeg havde glemt at jeg havde brugt de valnødder jeg troede jeg havde.
Så jeg ændrede lidt i opskriften og kom mandler i istedet og lidt amaretto for at få lidt marcipansmag.

Æblekage med mandler
2,5 dl mel
1,25 dl grahamsmel/fuldkornshvedemel
1 tsk kanel
1/2 tsk natron
1 knsp salt
2 dl olie 
1,5 dl sukker
1 dl brun farin
2 æg
2 store æbler, skrællet og skåret i tern
1,5 dl nødder (valnødder ell. mandler)
2-3 spsk amaretto

Sukker og olie piskes og æggene kommes i et ad gangen. Resten blandes i, undtagen æbletern og mandler som kommes i til sidst. Gem evt. lidt mandler til at komme på toppen af kagen.
Ovn: 160 grader
Tid: 45-55 min

Etiketter: ,