Såler af kaninskind

De eneste skind jeg har garvet indtil videre er blevet stive som trommeskind, fordi jeg ikke har strukket og trukket nok i dem. Når de har været spændt ud under tørringen er de blevet flotte flade og er fint egnet som vægpynt, men det var ikke lige det der var tanken i første omgang.
For at bruge det til mere end for synets skyld, tænkte jeg at man kunne bruge det stive skind som såler. Når man har gået lidt med dem, former de sig efter foden og de dejlige bløde og varme.

Jeg tegnede efter nogle af mine såler med blyant på bagsiden af skindet og klippede derefter let med en saks.
Jeg klippede udenfor så fuglene kan få lidt glæde af den overskydende pels.
Skindet var en Belgisk Kæmpe som jeg garvede for lang tid siden (se her)
Kaninskind, såler, saks og blyant
Undersiden af et par kaninskindssåler
Farveskift i pelsen

Etiketter: