Flisemaratonet er startet

Så er de første fliser lagt i dag, og flisemaratonet er officielt startet.
Der var ikke nok vådrumsmembran, så jeg kunne kun lægge 12 fliser før jeg nåede til den uhærdede membran, men det er fint, for det er der hvor toilettet skal stå, og så kan det komme op og stå igen i morgen.
Det føltes virkelig som tilbagegang, da Jacob igen afmonterede det toilet, men det kommer snart op igen.
Gulvfliserne er 33,33 x 33,33 cm og jeg har brugt en 10 x 10 mm tandspartel til at fordele fliseklæberen.
Da gulvet er lidt ujævnt er det svært at få fliserne til at lægge lige og jeg frygter virkelig for resultatet når jeg fortsætter fliselægningen i morgen, for der kan jeg ikke justerer de allerede lagte fliser.
Men når jeg kigger på andre badeværelser, hvilket man får en tendens til når man renoverer, er der nogle fliser der ligger som om de er kastet på, og de er lagt af en fagmand. Så der er håb forude, selv om håndværkere er hurtigere end mig, så har jeg højere krav til resultatet, hvilket både er en fordel og en ulempe.
Fordel, fordi jeg kræser mere om det og bruger mere tid, for at få det pænt.
Ulempe, fordi jeg nogle gange får de lidt for detaljerede briller på og bruger lidt for lang tid på noget som man ikke kan se bagefter (som f.eks udskæringen under toilettet).

De første 12 fliser i badeværelset

Min fars fliseskærer med vand

Etiketter: