Opstart af Rumtopf

I dag har jeg officielt startet min Rumtopf eller Romtopf, og jeg glæder mig allerede til at smage den, selvom der er lang tid endnu.
Jeg håber jeg får overtalt familien til at bruge den til julens Ris a la mande.
Jeg har startet den med jordbær og kirsebær og vil løbende komme sommerens frugter i, efter hånden som de modnes sammen med et skud sukker og brun rom.
Jeg har været byen tynd efter en god rom, og det bedste jeg kunne støve op var en Captain Morgan "Jamaica rum", så den håber jeg går an. Jeg har ellers kun holdt mig til Stroh 80 til en Rom Toddy, når man er lidt forkølet. Men jeg synes alligevel at Stroh 80 er lige i overkanten til en Rumtopf.

Rumtopf
100 g jordbær i skiver
100 g rensede søde kirsebær
150 g sukker
Brun rom til det dækker + et par cm

Frugten kom jeg i et 1 liters patenglas sammen med sukkeret.
Da det saftede rørte jeg lidt rundt og tilsatte rommen.
Glasset blev lukket og stillet køligt.

Fortsættelse følger...

Rumtopf - Dag 1

Etiketter: , ,