Kort og godt

Før vi købte hus og dyr, brugte jeg det meste af min fritid på at lave papirhobby eller papercrafts. Primært lavede jeg hjemmelavede lykønskningskort og senere startere jeg blidt ud med scrapbooking, men det fangede mig ikke helt.
Det startede ud med julekort med tørrede blade og blomster som jeg fandt i naturen og det udviklede sig hurtigt til foldede teposer og gavepapir.
Det er en rigtig hyggelig hobby, som man hurtig fordyber sig i, men man får let købt en masse grej, så det kan blive en dyr hobby.
Jeg laver ikke kort mere, da jeg har på den anden side af 100 kort liggende, så jeg mangler ikke rigtig nogle. Til vinter tror jeg at jeg donerer dem til spejderne, og så har jeg en god grund til at komme i gang igen.

Teposefoldning er sjovt og koster ikke noget, udover kortet og evt. pynt, men der er meget ensformigt arbejde, da man ofte klipper og folder 8 ens teposer. Det er især godt hvis kreativiteten mangler, for så kommer man i gang med hænderne og så plejer hovedet at følge med efterhånden.
3D kort har aldrig fanget mig, de er da meget sjove at se på, men jeg synes de er kedelige at lave, selvom de er meget populære.
Iris folding er min favorit, man får både brugt små papirrester eller billigt/brugt gavepapir, og man kan let udvikle nye mønstre som passer til modtageren.
Iris foldning handler om at man har et omrids af en figur og lægger foldede strimler fra kanten mod centrum -> øjet -> iris.

Geisha i iris fold
Babyrangle i iris fold
5 x citronte teposer
Teposesommerfugl
Veteranbil til nygifte i iris fold

Etiketter: , ,