En duft af lavendel

Hele huset dufter for tiden, da jeg fletter og tørre lavendler til den store guldmedalje!
Efter min succes med lavendelstiklinger i senvinteren (se blogindlæg) er jeg blevet helt bidt af lavendlerne, måske lidt smittet af Den Franske Have og Lavendelkrogen.
Jeg har nu bestilt 5 forskellige slags lavendler hos Lavendelbo og glæder mig som et lille barn, til de kommer med posten. Jeg har tænkt mig at se og dufte dem lidt an, før jeg beslutter hvem der skal formeres til de 18 meter foran huset. Det bliver nok en blanding.

Lige nu er jeg i gang med at brodere lavendelmotiver til små puder, der skal fyldes med tørrede lavendler.
Jeg har også leget lidt med fletteriet og flettet nogle små lavendelkurve, lidt efter samme princip som lavendelflaskerne, men her er der en hank og man stopper noget tid før, så man kan se blomsterne.
Den på billedet har min kollega fået, da hendes kæreste lige har friet til hende, det cremefarvet bånd får mig nemlig til at tænke bryllup.

Flettet lavendelkurv
Jeg har prøvet at flettet en lavendel bouteille med et smallere satinbånd, men det blev meget fnidret at se på, så jeg flettede over to grene i stedet for en, og det blev ret godt. Jeg synes den bliver mere fin at se på.
Det er nemmere at flette med få stængler og lave en smal flaske, selvom jeg synes de buttede er pænest, det er bare lidt mere bøvlet med alle de blomster der skal mases ind.

Smal flettet lavendel bouteille

Etiketter: , , ,