Citroniskage med jordbær

Jeg har siddet og tænkt på er en rigtig god sommerdessert, den skal være kølig og frisk, og indeholde bær fra årstiden.

Citronis på kagebund med jordbær
Jeg blev enig med mig selv om jeg ville prøve at lave en lys kagebund, med citron og vanilje, herpå et lag citronis. Som pynt og kræs kom jeg jordbær på tallerkenen. 
Jeg var ikke helt tilfreds med kagens konsistens og citronisen blev ikke frisk nok, så jeg arbejder lidt videre på at finde nogle gode opskrifter, for kombien virker meget god.
Hvis man laver isen tilpas syrlig, ville man også kunne give den et lag marengs og ind i ovnen før servering, altså som en Baked Alaska a la Lemon Meringue Pie. Men min ovn vil ikke under 150C og den har en meget kraftig undervarme, så det duer ikke hos mig. Men nu har jeg noteret det, så håber jeg at jeg husker det senere hen, når muligheden byder sig.

Etiketter: ,