Slagtekyllinger

I dag har vi slagtet to kyllinger, eller dvs. den ene var 1 år så den var vel ikke rigtig en kylling mere, men en ung høne.
Jacob fik kun vejet den ene før, men jeg vejede dem begge efter rensning.
Det er helt ubegribeligt, hvor hurtigt at Scan Labelle kyllingen har taget på, man får virkelig øjnene op for at det er kæmpebabyer man spiser, dem man køber i butikkerne.
De når ikke engang at komme over på voksefoder hvis man skal slagte dem efter 49 dage, som industrien gør.
Jeg er spændt på at sammenligne kødsmagen og strukturen, da jeg har en forventning om at Orpingtonen smager af mere, men om ikke andet så tror jeg Orpingtonen er sundere, da den har fået lov til at udvikle sig helt og nået at løbe lidt mere rundt og finde gode sager i græsset.
Men umiddelbart har de det samme kødsæt, mængde mæssigt, selvom jeg troede Scan Labelle var rent fjer og ben.


Slagtevægt:
Orpington, ca. 1 år gammel 
Før: ? kg - Efter: 1,8 kg
Scan Labelle, ca. 2 mdr. gammel
Før: 2,8 kg - Efter: 1,7 kg

Scan Labelle til venstre, Orpington til højre

Orpington til venstre, Scan Labelle til højre

Etiketter: ,