Rabarberkage med mørk farin

Jeg er gået helt i rabarberne, det må være den lange kolde vinter, der har gjort at jeg higer ekstra meget efter forår, sol og sommer! Jeg har kastet mig ud i endnu en rabarberkage, uden vanilje men med brun farin og olie, så den bliver lidt a la gulerodskage, bare med rabarber. 
Den er anderledes end de andre, ved at den har lidt krydret smag pga. farinen. Jeg hælder nok mere til dem med lyst sukker og vanilje, hvis de skal være mere sommerlige. 


Rabarberkage med farin
200 g brun farin el. rørsukker
2 æg 
100 g rapsolie (skal være den smagsløse slaveolie)
140 g mel
1 tsk bagepulver
1 knsp salt
300 g rabarber

Pisk sukker, æg og olie lyst og luftigt.
Ibland mel, bagepulver og salt. Hæld rabarber i og kom i en form (26x20 cm), kan også kommes i muffinsforme.
Bag ved 175C. 
Kage: Ca. 40 min 
Muffins: Ca. 20 min.

Noter: God fugtig krumme og godt sukker/syre forhold.
Bliver ikke så krydret-karamel-vinter-agtig hvis man erstatter halvdelen af farinen med hvidt sukker.

Etiketter: ,