Kanin parring

Efter at Agnes afviste sine unger, talte jeg med avleren jeg købte hende af. Han sagde at hun igen skulle parres 3 dage efter fødslen.
Så hun blev parret igen søndag d. 17/4-2011.

Parringen
Jeg satte hende ind til Albert og var lidt spændt på om han kunne finde ud af det og om hun ville.
Hans øjne blev så store som tekopper og han så virkelig skræmt ud, men da han havde snust lidt til hende, så han helt rolig ud og så hoppede han ellers op på ryggen af hende.
Hun buede kroppen som et U og få sekunder senere stivnede han og faldt om på siden.
Jeg tog hende ud og satte hende ind til ham igen efter 20 min, og hun blev parret igen. Så nu håber vi den er der :)
Hvis hun ikke ville, ville jeg have prøvet igen dagen efter, men det gik som det skulle.
Hun kom over i det nye bur, så hun kan vænne sig til det inden hun skal føde og så fik de ellers en ordenlig dusk skalderkål og en gang rå broccoli.
Hvis hun afviser ungerne igen, vil jeg ikke parre hende mere, det er fordi at førstegangsmødre en gang imellem ikke ved hvad de skal og at hun byggede en fin hule og plukkede sig dagen efter ungerne døde, at hun får en chance til.

Krydsning af 2 racer
Nu hvor hun blev parret igen, brugte vi Albert, så ungerne bliver en krydsning af Blå Wiener og New Zealand Red. I flg. avleren skulle alle ungerne blive blå og jeg ville så kunne få den røde farve frem igen ved at parre dem med en New Zealand Red igen.
Faktisk bruger man Blå Wiener i New Zealand Red avlen, for at få noget nyt blod ind og så parre man tilbage med en New Zealand Red.


Agnes og Albert


Etiketter: ,