Æblesnaps med et hel æble

Ja, det kan faktisk lade sig gøre at lave en snaps med et helt æble eller pære.
Jeg så engang en artikel hvor man satte en flaske hen over en lille ny pære, hvor den så voksede indeni hen over sommeren og så høster man den og overhælder med 1 liter klar snaps eller vodka. Den skal så trække et år før man begynder at drikke af den, men den kan sagtens trække mere, hvis man kan vente.
Vi har jo fældet pæretræet og har ikke fået købt et nyt, så jeg satte en gammel klar mælkeflaske hen over et Guldborg æble for en uge siden.
Det skulle nok have været tidligere for jeg havde svært ved at finde et lille æble flasken kunne komme over, men det lykkes.
Jeg valgte Guldborg, dels på grund af den aflange form og at æblet er forholdvis småt, men især fordi jeg elsker smagen, så at kunne konservere den ville være fantastisk!

Det er vigtigt at flasken hænger på hovedet så den ikke bliver fyldt med vand så æblet eller pæren rådner.

Se blogindlæg med resultatet :)

Etiketter: , ,