Man er vel en gravhund

Nu har jeg vist snart fået jord i hovedet - jeg er i hvert fald næsten færdig med at grave. Det er 11 dage siden første rende var gravet og støbt, og nu er udgravningen næsten slut. Det sidste fundament med armering skal støbes i weekenden, og så vender bøtten. Så skal der til at hældes materialer IND i huset.

Status 22. April:
Renden på billedet ovenfor blev støbt d. 23. April.

Status 26. April:
 

Status 29. April:

Jeg stoppede med at tælle trillebøre omkring nummer 100, jeg gætter på det er blevet til ca. 140-150 stk i det hele. Det har været tåleligt vejr at arbejde i - til at starte med var det en kølig fornøjelse, men de sidste par dage af udgravningen har vejrguderne været så rare at give godt nok vejr til at arbejde uden jakke.

Nu skal der så støbes sidste fundament(bærende), renses leca-blokke, mures, isoleres osv. Det bliver skønt at se det hele tage form. 

Det var lidt en øvelse at finde armeringsjern til den bærende væg. Det lykkedes dog at skaffe det hos Bygma til en fornuftig pris. De var endda flinke nok til at låne mig en boltsaks så jeg kunne dele de 6 meter lange stænger på midten, hvilket til gengæld var glimrende styrketræning - selv med en enorm boltsaks.

Etiketter: